WWAV | De C van Cultuur
Afbeelding 1
Afbeelding 1

De C van Cultuur

Het is duidelijk: cultuur heeft zwaar te lijden onder de coronacrisis. Duizenden cultuurmakers zijn in nood en er dreigt veel moois verloren te gaan. Terwijl we cultuur juist nu hard nodig hebben. Het biedt troost en hoop in bange dagen. Daarom wilde Prins Bernhard Cultuurfonds zoveel mogelijk mensen oproepen om de cultuurmakers te steunen.

 

WWAV bedacht de campagne ‘Houd cultuur levend’. Mensen konden op twee manieren in actie komen: door te doneren en door het C-gebaar te maken. Deze C van cultuur kwam op een herkenbare manier terug in alle uitingen. Boegbeelden uit de cultuursector zorgden voor een groot bereik door de boodschap te verspreiden via hun eigen sociale mediakanalen. WWAV maakte radio- en televisiecommercials met bekende Nederlanders en een serie online video’s waarin gedupeerde cultuurmakers hun verhaal vertelden.  

Duizenden mensen verspreidden het C-gebaar en maakten een gift over. De teller staat inmiddels op ruim een miljoen en de giften stromen nog steeds binnen.



Wilt u meer weten over deze case van Prins Bernhard Cultuurfonds? Bel Anne Berghuis op 020 - 571 5871.