WWAV | Revalidatiefonds wil een toegankelijk Nederland
Creatieve marketing & communicatie voor non-profits
Afbeelding 1
Afbeelding 1
Pagina 1Pagina 2

Revalidatiefonds wil een toegankelijk Nederland

Je zou denken dat je je in Nederland niet twee keer hoeft te stoten aan dezelfde steen. Maar helaas…  Veel openbare ruimtes zijn nog steeds ontoegankelijk voor mensen in een rolstoel, omdat er een stoep of trap in de weg zit. Terwijl in Nederland ruim 2 miljoen mensen zijn met een fysieke beperking!

Met de campagne ‘Nederland onbeperkt toegankelijk’ wil het Revalidatiefonds daar een einde aan maken. WWAV bedacht een petitie om zoveel mogelijk mensen te betrekken bij het initiatief. De timing is niet toevallig: met de komst van een nieuw kabinet moeten we nu een geluid laten horen! De petitie stuurt aan op verlaging van het btw-tarief op aanpassingen aan gebouwen, subsidies voor ondernemers die hun gebouw aanpassen en bouwregels om nieuwe gebouwen toegankelijk te maken.

De social media en pr-campagne heeft al 5.000 handtekeningen opgeleverd. Vanwege dit succes krijgt de campagne de komende maanden een extra impuls met als doel minimaal 10.000 handtekeningen.



Wilt u meer weten over deze case van Revalidatiefonds? Bel Guido Liebregts op 020-571 5892.