WWAV | Make-a-Wish Nederland werft via Facebook
Creatieve marketing & communicatie voor non-profits
Afbeelding 1
Afbeelding 1

Make-a-Wish Nederland werft via Facebook

Make-A-Wish Nederland had behoefte aan een Facebook-campagne die op korte termijn 'likes' en naamsbekendheid zou opleveren en op de langere termijn donateurs. WWAV maakte een aantrekkelijke campagne, waarin we mensen vragen naar hun grootste wens.

Make-A-Wish vervult de allerliefste wens van kinderen met een levensbedreigende ziekte, om ze de kracht te geven kind te zijn. WWAV trekt deze lijn door in de campagne met de prikkelende vraag: ‘Wat wil jij nog doen in jouw leven?’ Deelnemers konden hun stem uitbrengen op activiteiten die zij nog willen doen in hun leven (op safari door Afrika, lunchen met prinses Maxima, etc.), maar dan moesten ze wel eerst Facebook-fan worden van Make-A-Wish!

In de eerste fase van de campagne richtten we ons primair op vrouwen, die we uitnodigden om ‘fan’ te worden. Op basis van de relatie die we hiermee opbouwden, vroegen we in een latere fase om een donatie. De campagne werd onder de aandacht gebracht met behulp van Facebook-advertenties en -displays.



Wilt u meer weten over deze case van Make-A-Wish Nederland? Bel Marie-Claire de Waal op 020-571 5884.