WWAV | Ademen door een rietje
Creatieve marketing & communicatie voor non-profits
Afbeelding 1
Afbeelding 1
Pagina 1Pagina 2

Ademen door een rietje

Hoe zou het zijn om astma te hebben? Die vraag is voor de meeste van ons niet te beantwoorden. Als antwoord bedacht WWAV een mailing die precies aansloot op deze vraag. De mailing voor het Longfonds ging over Bas, die al zijn hele leven met astma te maken heeft. Door medicijnen heeft hij het minder benauwd, maar Bas kan nog steeds niet met zijn leeftijdsgenootjes meedoen. Daarvoor is geld nodig.

Om mensen het leven met astma te laten ervaren, bedacht WWAV een simpele, maar doeltreffende oplossing: het rietje. Wanneer je door een rietje ademt, beleef je voor even het gevoel dat mensen in ademnood altijd ervaren. Op basis hiervan werden er drie mailpacks verzonden. Het eerste mailpack bevatte een afbeelding van een rietje (zie hieronder), de tweede kreeg een fysiek exemplaar mee en de laatste herbergde alleen de brief over Bas. Zo kregen we een duidelijk overzicht over wat deze toevoegingen deden met de vrijgevigheid van de donateurs.