WWAV | Samen voor Nepal
Creatieve marketing & communicatie voor non-profits
Afbeelding 1
Afbeelding 1
Pagina 1Pagina 2Pagina 3Pagina 4

Samen voor Nepal

De aardbeving in Nepal raakte iedereen. De beelden van ingestorte steden, verscheurde gezinnen en verwoeste levens staan nog op het netvlies gebrand. Noodhulp was dringend nodig. WWAV ontwikkelde de dag van de aardbeving al een opzet voor de Giro 555-actie. Deze actie moest helder en aangrijpend zijn. We kozen voor een foto van een huilende vrouw op haar net ingestorte huis. Dit beeld vertelt alles en werd leidend in de verdere campagne.

Via levensgrote billboards, paginavullende krantenadvertenties en online oproepen vroegen we vervolgens heel Nederland om Nepal te steunen. Ook de banners in de televisie-uitzending kwamen van WWAV. Door de landelijke eenheid in de campagne was het voor iedere Nederlander duidelijk wie en vooral hoe je kon steunen. Giro 555 heeft miljoenen euro’s aan donaties gekregen. Prachtig!