WWAV | Heel Nederland zet een bordje bij
WWAV heet vanaf nu Happy Horizon logo Ga naar onze nieuwe website
Afbeelding 1
Afbeelding 1
Pagina 1Pagina 2Pagina 3Pagina 4Pagina 5Pagina 6

Heel Nederland zet een bordje bij

Wat doe je als je hartje zomer wordt gevraagd om een kerstcampagne te bedenken voor Save the Children? Ons antwoord was: gastvrijheid. Want juist in de donkere dagen rond kerst nodigen we vrienden en familie uit en denken we vaker aan de mensen die ons dierbaar zijn. Dat gevoel van gastvrijheid zou Nederland ook kunnen voelen voor kinderen die structureel te weinig eten krijgen. 

 

In de kern is de campagne eigenlijk heel simpel: een kartonnen bordje met de heldere call-to-action ‘Zet een bordje bij met kerst!’ Dit uitgangspunt is doeltreffend uitgewerkt naar verschillende doelgroepen en handelingsperspectieven. In de algemene tv-spot geven mensen het bordje (coronaproof!) door, terwijl het bordje in het wervingsfilmpje voor scholen juist als betaalmiddel dient. In tijdschriften maken we gebruik van advertorials (betrokken mensen), online verschuift het accent meer naar concrete content (de kinderen waar we het voor doen!) en op de website kunnen alle deelnemers hun bordje digitaal bijzetten op de langste kersttafel van Nederland. Maar alle communicatie wordt bij elkaar gehouden door een simpel bordje met een duidelijk handelingsperspectief. 

 

 

 

Save the Children heeft de campagne inmiddels ook internationaal uitgerold. In de Verenigde Staten gebeurde dat rond Thanksgiving (Save a Plate) en in India rond de feestdag Diwali. In o.a. Hongkong, Colombia, Mexico en Zuid-Afrika staat het bordje centraal rond de feestdagen. Ga naar zeteenbordjebij.nl als je mee wilt doen of mail wike@wwav.nl als je meer wilt weten over deze bijzondere campagne! 

 

 

 

 

 

 



Wilt u meer weten over deze case van Save the Children? Bel Wike van Dieën op 020 - 571 5871.