WWAV | Sterk gezin, goed begin
WWAV heet vanaf nu Happy Horizon logo Ga naar onze nieuwe website
Afbeelding 1
Afbeelding 1
Pagina 1Pagina 2

Sterk gezin, goed begin

Voor stichting Red een Kind doopte WWAV de maand tussen Moederdag en Vaderdag om tot de Maand van het Gezin. Online bereikten we gezinnen met de test ‘Hoe sterk is jouw gezin?’ Vervolgens vroegen we hen om andere gezinnen te helpen net zo sterk te worden. Daarnaast benaderden we de bestaande achterban om bij te dragen aan ‘Sterk gezin, goed begin’.

Maand van het Gezin

Stichting Red een Kind zet zich in voor kinderen die in armoede opgroeien. Ze vroegen WWAV een campagne op te zetten om fondsen te werven voor hun gezinsaanpak. We bedachten de Maand van het gezin: een campagnemaand waarin de aandacht uitgaat naar sterke gezinnen. In een sterk gezin kunnen kinderen veilig en gezond opgroeien. Ze krijgen positieve aandacht en alle kansen om zichzelf te ontwikkelen. In een sterk gezin krijgen kinderen een goed begin!

We bereikten gezinnen online en zetten hen aan het denken met de ‘Hoe sterk is jouw gezin?’-quiz. Ook vroegen we de achterban om hulp met indringende direct (e-)mails.

Door de actiemaand werd het onderwerp actueel, interessant en relevant voor de pers: verschillende kranten publiceerden waardevolle, inhoudelijke artikelen over de rol van armoede binnen gezinnen.



Wilt u meer weten over deze case van Red een Kind? Bel Ard Lok op 020 - 571 5871.