WWAV - helping you change the world | nieuws
WWAV heet vanaf nu Happy Horizon logo Ga naar onze nieuwe website

Loyaliteit als brandstof voor je organisatie

Eigenlijk werken we allemaal voor dezelfde baas. Die bepaalt wat wij doen en hoe wij het doen en die altijd gelijk heeft. En dat is de donateur. Het opbouwen en onderhouden van een duurzame relatie met onze donateurs is dus belangrijk. Maar hoe pak je dat aan?

WWAV organiseerde 28 mei jl. Een goedbezochte Wake Up Call over het meten, weten en ontwikkelen van loyaliteit. Donateursloyaliteit is namelijk niet vanzelfsprekend. Sterker nog: het is tegenwoordig één van de grootste uitdagingen voor goede doelen.

Werken aan loyaliteit doe je niet eenmalig of incidenteel. Donateurs zijn de brandstof van jouw organisatie. Hun betrokkenheid, vertrouwen en steun zijn essentieel. Aan loyaliteit moet je steeds blijven werken en dat vereist maatwerk .

Als je streeft naar maatwerk bij je campagnes en communicatie, kun je niet zonder insights over je donateurs. Die insights bestaan deels uit harde data: de database. Maar ook de 'softe data' zijn belangrijk om te verzamelen: houding, motieven en verwachtingen van donateurs. Door die insights samen te voegen in meetbare factoren, kun je ze eenvoudig meten en monitoren. Daarmee zijn we in staat om waardevolle en relevante communicatie voor de donateurs te ontwikkelen. En kunnen we dus ook bouwen aan een duurzaam loyaliteitsprogramma.

Wil je daar meer over weten? We horen graag van je.